fredag den 18. april 2008

Konfirmationskage

Ja så er der fuld gang i bageriet herhjemme. Har kastet mig ud i konfirmationskage til en venindes datters konfirmation i morgen.

Det her er skabelonen jeg skulle skære kagen ud efter.


Roserne har været undervejs et par uger, skulle lære teknikken, synes selv de er blevet ret gode.


Kagen er jo stor, og jeg har ikke en bradepande der er stor nok, så jeg har måttet bage den af to omgange.


Så er hindbærmoussen klar, nu håber jeg den er stiv nok.


Bund og top lagt sammen med hindbærmousse og smurt med chokoladesmørcreme for at få en så glat overflade som muligt.


Midt i det hele måtte jeg lige bage en stavlfuld pandekager til manden og ungerne, for de blev jo lækkersultne af al den kageduft.


Tilbage til kagen, nu har jeg med megen møje og besvær fået lagt Sugarpasten på.


Så er de to kage sat sammen, nu håber jeg de holder. Jeg har endnu ikke fået pyntet kagen, men det gør jeg i morgen. Så veninden må altså vente til i morgen med at se det færdige resultat.


Ja så blev det fredag, og jeg er i fuld gang med at pynte kagen. Jeg startede med at skrive på kagen, så lagde jeg Royal ising på kanterne.

Et close-up af kanten.

Så er roserne og bladene sat på, og kagen er færdig. Hurraaaaaaaa.

Fra en anden vinkel.

Jeg er da ret stolt over kagen, da det er første gang jeg har kastet mig ud i så stort et projekt. Nu håber jeg bare at konfirmanden bliver glad for den.

Ingen kommentarer: